1 april 2015 | Filed under: Jaren 80 | Posted by: admin
Het 25-jarig bestaan wordt gevierd op 1 november 1980.
Ter gelegenheid van het 25-jarige bestaan werd op 30 oktober een receptie gehouden
In januari 1981 werden de Volkswagen kevers vervangen door de Fiat.
Op 20 december 1981 werd een Lockheed Neptune vervoerd van vliegbasis Soesterberg naar Kamp van Zeist.
31 december 1981 krijgt de groep een nieuwe Renault trekker en Nooteboom dieplader.
Op 16 juni 1982 werd een gas inbouwproject gestart
Medio december 1982 worden de Fiat Ritmo voertuigen vervangen een drietal Renault 9. Tevens werden 2-tal Volwagen LT pick-ups ontvangen speciaal ingericht en bestemd voor het vervoer van hydrazine.
In de maand mei 1983 is het voertuigenpark voorzien van nieuwe DAF-vrachtwagens in de 2100 serie tot een aantal van 14 stuks.
Zeven nieuwe DAF 2500 trekkers word op 24 augustus 1984 in ontvangst genomen. Deze vervangen de Berliet-trekkers.
Van 18 tot 20 juni 1985 worden 140 Pylon Tips naar Italië vervoerd.
Op 18 juni 1985 vertrekt 6 trekkers/opleggers, na op vliegbasis Ypenburg en Gilze-Rijen geladen te hebben richting Galarate Italië.
Zaterdag 24 augustus 1985 werd een Militaire Truckers dag gehouden. De dag bevatte behendigheidswedstrijden voor militaire chauffeurs. Het aantal bezoekers werd geschat op 7 á 8000 man.
1985 viering van 30 jarig bestaan.
Op 1 november 1985 vierde het onderdeel haar 30-jarige bestaan.
Op 21 april 1986 kreeg het onderdeel een wel uitzonderlijke opdracht uit te voeren door een Spacelab-model uit Trauen in Duitsland naar de Jaarbeurshallen te Utrecht te transporten
Voor de 250ste keer wordt op 24 april 1986 een gasinstallatie ingebouwd
Voor de 250ste keer wordt op 24 april 1986 een gasinstallatie ingebouwd.
Op 30 augustus 1986 werd de internationale behendigheidswedstrijden militaire chauffeurs, onder zeer grote belangstelling (8 á 10000 bezoekers) op het Kamp van Zeist gehouden.
Van 24 mei tot en met 7 juni 1988 vervoer van Hawk materieel naar Italië en Griekenland.
15 mei 1989 werd de dependance op Gilze-Rijen opgeheven.
Op 17 juni 1989 voor alweer de zevende keer werd op het Kamp va n Zeist de Internationale Behendigheidswedstrijden voor Militaire Chauffeurs gehouden.
In verband met de verbouwing van de kantine werd er op het parkeerterrein een prefab-noodkantine geplaatst op 17 november 1989.
One Response to Tijdlijn Jaren 80